2011. október 13., csütörtök

Nemezelés - Felting

Hah! Bejelentkeztem Cornit nemeztanfolyamára, ahol rögtön új dolgot tanultam, mégpedig azt, hogyan kell "tüskéket" nemezelni sík nemezre. Hát igen, én ezt eddig nem tudtam, mint ahogyan sok más fogást sem ismerek, de mindig nagy öröm bővíteni az ismereteket. Ilyenkor egyébként meglódul a fantáziám és rögtön mindenféléket látok magam előtt, és vágyakozom, hogy elkészíthessem őket.


Amit most műveltem, az mindössze egy tanulmány. Ismerkedem az anyaggal is, hiszen mindenféle gyapjú vagy egyéb szösz másképpen viselkedik, ezeket jó kitapasztalni és nem feltétlenül az a lényeg, hogy a végeredmény egy szuper, gyönyörű és használható tárgy legyen.
A család férfitagjai jól kinevettek, kaptam mindent ezért a bigyóért. Először Csillagok háborúja sisak, aztán tehéntőgy meg tejszínes torta, végül kopott fél sünhal lett:-)


A tapasztalatok: a nyers finn gyapjú ( a "finn" a birka fajtát jelzi ) szálai egészen vastagok és merevek ( sprődek ). Lassaban nemezelődnek össze, mint a merinó gyapjú. Sőt a kész nemez is sokkal vastagabb, mint a finomabb szálak esetén. A nemezt átvilágítva a struktúra jól látszik, a szálak úgy kapaszkodnak össze, hogy közben "meghullámosodnak".
Szerintem gyönyörű lenne egy nagy labdát nemezelni és kicsi apró, mondjuk karácsonyfa égőket szerelni bele. Kérdés persze, hogy mitől "állna meg" ez az alkalmatosság?


Mindenféle hozzáfűzést szívesen veszek, még nem vagyok profi a témában:-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails